Vremenu u prkos - Slavica Božičević - osvrt: Julijana Plenča

2019-05-14

Knjiga zapisa ljubavi u prozi i stihu, Slavica Božičević, Vremenu u prkos, u izdanju Kulture snova, Zagreb, 2017. nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Nisu to zapisi mladenačkih lutanja ljubavnim stazama, već zapisi jednog posebnog, istinskog pripadanja, kada sve postaje jedno, kada se prožimaju i tijelo i dah.

Zrele godine autorice, koja je sebi poklonila vlastitu knjigu za osamdeseti rođendan potvrđuju snagu naslova zbirke Vremenu u prkos. Autorica nas svojim proznim zapisima jača, dijeli s nama nadu i vjeru kako samo svojom snagom možemo pobijediti sve. Čak katkad pred tom našom snagom i sama smrt ustukne, povuče se čekajući svoje vrijeme. Dirljivi zapisi osobne borbe za preživljavanjem u borbi protiv opake bolesti TBC, desetljećima prije, kada medicina nije bila tako moćna, dat će nam putokaz kako treba ustrajati, kako se treba boriti, ne uzmicati i ne predavati se. Još dublje će čitatelja dotaknuti zapisi trajanja uz svjesnost skorog odlaska dragog bića, koji joj je bio onaj rijetko doživljeni san. Putovanja između kemoterapija, obilasci dragih mjesta, radost svakog zajedničkog trenutka navode nas na pomisao kako je uistinu riječ o onoj bezvremenskoj ljubavi, o posebnom susretu srodnih duša, koje i kada jedna odlazi brinu o drugoj i ostaju zauvijek povezane, tražeći smisao u tako čudnim prostorima vječnog pripadanja. Autorica nas dalje vodi kroz svoju bitku žalovanja i upućuje nas svojim savjetima kako dalje kada izgubimo draga nam bića, kada s njima izgubimo i one tako važne zajedničke trenutke, zajedničke ovisnosti... Nema pravoga recepta, ali ima smjernica i topline u svakom zapisu ove knjigice. Uz prozne zapise su i poetski tragovi koji jednim emotivnim nabojem bilježe i besane noći i draga mjesta i rastanke i sastanke i sve ono nešto što je autorica osjetila važnim ostaviti čitateljima na dar.

Osvrt napisala: Julijana Plenča, spisateljica