Roman “Hrvatsko plemstvo” - Ana Bukovac - recenzija: Dragana Latinovic

2019-05-13

Kao mala svaka djevojčica mašta o vitezu na bijelom konju. Kada odrastu samo će najmaštovitije tog viteza smjestiti i u roman. Viteštvo nije izumrlo, na scenu se ponovo vraća u romanu ''Hrvatsko plemstvo" od Ane Bukovac. Srednji vijek je ponovo u modi. Kada sam prije desetak dana dobila paket i otpakovala knjigu ugodno sam se iznenadila, odmah sam prionula na čitanje. Knjiga me kupila na prvu, zbog samog spleta radnje, neočekivanog preokreta i završetaka koji ostavlja mjesta nastavku. Dobro dočarana atmosfera. 12 vijeka uvukla me je u priču i držala napetom kroz sam tok radnje. Autorica knjige je pokušala da se drži istorijske građe, uz mala odstupanja u cilju zanimljivosti same radnje. Čitajući knjigu imala sam utisak kao da sam jedna od dvorskih dama na dvoru kralja Emerika u Ostrogonu, i da se za moju naklonost bore hrabri vitezovi Babonik i Jaroslav.

Upečatljivi su ženski likovi koji se ne prepuštaju sudbini, one je kreiraju same. Ravnopravno se nose sa muškim likovima, ponekad ih čak nadigravajući, i zadivljujući ih svojom snagom i inteligencijom. Njihova snaga se krije u ljubavi prema njihovom odabraniku, i prema njihovoj domovini. Iako je ovo istorijski period kada žene nemaju određena prava, one svojom inteligencije uspijevaju da nadmaše stege tadašnjeg društvenog poretka i izdignu se iznad ograničenja svoje sredine. Ljubav je ono sto nas pokreće, ona pokreće i likove ovog romana. Osim viteštva, hrabrosti i domoljublja osnovna emocija ovog romana je ljubav. Zbog ljubavi smo u stanju da uradimo nemoguće i pronađemo unutrašnju snagu koje i nismo svjesni. Ljubav je smisao, i ona postoji bez obzira na istorijski momenat u kojem je smještena. Ljubav u ovom romanu je smještena na pozornicu balskih dvorana i poligona za viteško natjecanje. Ona se iskazuje pogledom, probranim riječima i viteškim manirima primjerenim jednom hrabrom vitezu, a dostojnih jedne dame plemkinje. Zašto pročitati ovu knjigu? Vodeći se našom krilaticom čitajmo domaće - podržimo domaće autore, dajemo snagu mladim ljudima da stvaraju književna djela koja za osnovu imaju našu burnu prošlost. ''Hrvatsko plemstvo'' je knjiga koja nam pruža drugačiji uvid u 12. vijek, dvorske intrige, hrabrost, čast, viteštvo i etiketizacija plemića kao časnih vitezova. Čitajući ovu knjigu imala sam osjećaj da usporedno sa stvarnošću 21. vijeka egzistiraju i događaji iz 12. vijeka. Krik jastreba i topot konjskih kopita odzvanja i briše granice ove dvije stvarnosti, i uvlači čitaoca u samo srediste zbivanja romana. Taj osjećaj Vas neće napustiti do zadnje stranice i tražit ćete više. Ako ove zime želite pročitati nešto sto će na Vas ostaviti utisak, uzmite ovu knjigu i uživajte. Preporuka!