Sf roman "Napušteni" - Saša Šebelić - osvrt: Danijela Sabo

2019-05-13

Svijet na kakav smo navikli mogao bi nestati. Zlo je vrlo blizu. Strah i užas mogu se "opipati" i "namirisati".   

"Civilizacija kao da je jedva dočekala svoj smak, a od svijeta kakav smo dotada poznavali ostade samo spomen. Samo sjena i šum. Okvir za preživljavanje. Srećom, kolaps ne bijaše potpun, ne bijaše totalan, ali bijaše brz i nenadan. Brži nego što su i najzagriženiji futuristi mogli to predvidjeti, iako je to opetovano "pucanje" Mreže već bio znak za uzbunu. Ipak, "nostrodamusi" su ostali mirno spavati uljuljani u samodopadnosti, a obavještajne agencije i silna svjetska špijunaža danas se posipaju pepelom".

Pisac je radnju romana smjestio u Istru. Opisuje obronke Ćićarije i čitatelja polako "uvlači" u priču. Glavni junak Nero, po zanimanju kovač te noći nije mogao zaspati...

Civilizacije je ostala lišena elektronike, sve se urušavalo. Nero je živio u strahu za svoju obitelj, bojao se da će morati napustiti svoj dom. Živio je sam sa svojim psom, petogodišnjim vučjakom Uranom. Uran je cijelo vrijeme Devazije bio miran, nije pokazivao strah ili uznemirenost.

Nije čudno što je Nera iznenadio Uranov lavež. Lajao je na nepoznate (i nepozvane) goste. Bili su redom čudaci, obučeni u čudnu odjeću, a djevojka Deidre imala je posebe moći.

Uspostavila je vezu s "Divom", slušao je svaku njenu zapovijed. Nero i njegovi čudni suputnici uskoro su shvatili kako se ne bore samo za goli život, već i za opstanak čovječanstva. Nero W., umirovljeni general HV, iznenada je "Hobitiziran". Napustio je svoj dom, obitelj je smjestio na sigurno. I tako "Hobitiziran" svoje putovanje u vrlo neizvjesnu budućnost nastavlja na "Divu"

Krenuli su u borbu s novim, nepoznatim neprijateljem. Budućnost je bila sve neizvjesna, no jedno je bilo potpuno sigurno-pristizala je poput "pomahnitalog vlaka".

Radnja romana je dinamična. Pisac je u priču utkao i apel za očuvanjem okoliša i prirodnih resursa. Moj omiljeni žanrovi su krimići i psihološki trileri. Tu sam "doma". Kada sam dobila priliku pročitati ovaj roman, nisam znala što mogu očekivati. Ne mogu reći da nisam nikada čitala s.f. romane, jesam, ali vrlo rijetko. Ovaj me vrlo ugodno iznenadio.Pravo je osvježenje nakon teških i stresnih tema u romanima koje inače čitam.

Radnja je smještena u lokalno okruženje, u predivnoj Istri koju sam nekoliko puta posjetila. Dok sam čitala roman, ponovo sam osjetila kako me bura propuhala skroz do kostiju, miris soli u zraku, vidjela sam škrtu, crvenu zemlju i divni kamen. Ponovo sam vidjela Ćićariju u njenom velebnom izdanju. Opisi su toliko stvarni.

Roman je namijenjen svima.Vrlo lako će pronaći put i do onih čitatelja kojima sf tematika nije na vrhu popisa za čitanje. Nakon što sam pročitala nekoliko Sašinih romana, postala sam ljubitelj i ovog žanra.

Osvrt napisala: Danijela Sabo, čitateljica

Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka ©2019 Pisci i Književnost - Izradio Krunoslav Kezić
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti