Britt-Marie je bila ovdje - Fredrik Backman

2019-11-20

Britt-Marie je bila ovdje - Fredrik Backman
FOKUS na hit

Prevoditelj: Tamara Kunić

Broj stranica: 316


Britt- Marie je jedna sasvim obična šezdeset i tri godine stara žena. Netko kraj koga prolazite svakog dana i ne primjećujete ga. No, Britt-Marie zna kako sve ima svoje mjesto i ljude procjenjuje po tome kako imaju složenu ladicu sa priborom za jelo. Zna se red- vilice, noževi, žlice. U njezinoj torbi se uvijek skriva paketić sode bikarbone i sredstva za čišćenje prozora.Britt- Marie napušta svojeg nevjernog supruga u vrijeme kada se on nalazi u bolnici zbog srčanog udara. Odlučuje stati na svoje noge i zaposliti se nakon 40-ak godina. Pritom izludi službenicu u Zavodu za zapošljavanje sa svojim popisima i preciznošću.


Službenica ju šalje u mjesto zvano Borg. Mjesto od kojeg su svi odustali. Britt- Marie postaje dio neobične i rijetke svite koja prebiva u tom napuštenom mjestu. Unatoč svojem manjku "socijalne inteligencije", kako to voli reći njezin suprug, Britt- Marie se sprijateljuje sa neobičnim ljudima u Borgu, te čak postaje nogometni trener.

Njezine navike čišćenja su joj glavni adut a i popriličan izvor smijeha mještana. Kako vrijeme odmiče, vidi se da je baš Britt- Marie ta koja spašava mjesto i unosi dašak nečeg drugačijeg a opet toplog.


Ovo je druga Backmanova knjiga s kojom se susrećem. Prva je bila Čovjek zvan Ove i recenzija je negdje na stranici.No, Backamn i ja i dalje nismo kliknuli ni u ovoj knjizi. Tih 316 stranica sam otezala 4 dana. Knjiga mi je bila obična i dosadnjikava bez obzira na to što sam se dosta poistovjetila sa Britt- Marie. Obje volimo čistiti. Ali to mi ipak nije bilo dovoljno. Sam stil pisanja mi je razvučen i ne sjeda mi.Znam da je Backman prilično popularan i njegove knjige su izrazito prodavane i upravo to me i nagnalo da kupim "bakicu".Knjiga ima lijepu poruku o tome kako nikad nije prekasno za okrenuti novu stranicu u životu i kako uvijek treba biti vjeran samome sebi, bez obzira što okolina rekla o tome. Backman je kreativno opisao Borg i možeš si ga predočiti kao mjesto kojem je i "Bog rekao doviđenja". To je to što mi se svidjelo. Nadala sam se da ću pred kraj osjetiti neku toplinu kao kod Ovea ali nisam.Ocjena 3/5. 


Recenzija: Maja Cerjan

Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka ©2019 Pisci i Književnost - Izradio Krunoslav Kezić
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti