Intervju sa piscem: Denis Špičić – Pisci i Književnost 25.4.2016.

2019-05-14

Denis: ...Što više čitam, to više imam volje i ideja. Jedno ide s drugim... Odnosno jedno ne ide bez drugog. Nužno je... 

Denis Špičić rođen je 1. rujna 1986. u Zagrebu. Student je komunikacijskog menadžmenta na visokoj školi za poslovanje i upravljanje "Baltazar Adam Krčelić" u Zaprešiću. Član je glazbenog sastava "Detective Jones" čiji album prvijenac "Cigarete" izlazi 2016. godine. Piše kratke priče, crtice i poeziju.

Njegova prva zbirka kratkih priča "Ružno o ljubavi, lijepo o mrtvima" objavljena je 2015. godine (CeKaPe). Osim toga, zajedno s kantautoricom Sarom Renar vodio je radionicu "Tekst u glazbi" u sklopu Centra za kreativno pisanje "CeKaPe". 

Foto/Kruno Kezić

1. Kruno Šafranić (pisac): Zašto i kada ste počeli pisati?

Denis Špičić: Glazba me ponukala na pisanje. Pisanje tekstova za pjesme je ono što me najviše zanimalo, a i još uvijek zanima. Uz to sam i puno čitao. Potom sam htio još malo istražiti teritorij pisane riječi, upisao sam radionice u CeKaPe-u i otkrio formu kratke priče koja mi se činila udobnim, dobrim prostorom za istraživanje i kreiranje. Nemiran sam. Uvijek nešto pišem.

2. Kruno Šafranić: Koliko vam je čitanje knjiga pomoglo, odnosno potaklo vas na pisanje?

Denis Špičić: Puno. Što više čitam, to više imam volje i ideja. Jedno ide s drugim... Odnosno jedno ne ide bez drugog. Nužno je.

3. Kruno Šafranić: Kakve žanrove volite čitati?

Denis Špičić: Nemam žanrovskih preferencija. Čitam sve što mi se učini zanimljivo, onda se uhvatim za nekog autora pa kopam po opusu.

4. Kruno Šafranić: Opišite nam gdje najčešće pišete. Da li je to neki poseban kutak kod kuće i da li možda nekad kad vam je potreban mir da bi se mogli usredotočiti na svoj rad odlazite pisati na neka druga mjesta, na primjer u knjižnicu?

Denis Špičić: Rijetko pišem u potpunom miru. Ako pišem doma, tu je najčešće neka glazbena kulisa prisutna. Puno priča, pjesama, skica, nastalo je vani, ili u klubu, na klupici, na kavi u bircu. Često stvaram iz nemira, odgovara mi buka, kretanje. To je pitanje kontrole. Pokušavam zauzdati situaciju u kojoj se nalazim, posebno ako mi nije potpuna jasna. Kroz taj proces, pokušavam je zabilježiti, objasniti samom sebi.

5. Kruno Šafranić: Da li se bavite još nečime osim pisanjem? Imate kakav hobi?

Denis Špičić: Glazba i pisanje su mi glavne preokupacije u životu. Debelo prelaze okvire hobija i idu ka nekom profesionalizmu. Što se tiče hobija, nedavno mi je cura otkrila bojanke za odrasle. Jako su zabavne i umirujuće. 

6. Kruno Šafranić: Član ste glazbenog sastava "Detective Jones" čiji album prvijenac "Cigarete" izlazi 2016. godine. Slušate li glazbu dok stvarate svoje priče i koju? 

Denis Špičić: Svašta slušam dok pišem. Ima puno poticajnih pisaca koji su glazbenici, a i glazba sama me potiče pri pisanju. Od The Streets, Arsena, Cohena, Pipsa, Scotta Walkera...da ne nabrajam. Jučer sam si pustio Vivaldija dok sam pisao. Sad slušam The Byrds.

7. Kruno Šafranić: Objavili ste zbirku kratkih priča "Lijepo o mrtvima, ružno o ljubavi" objavljena u izdanju Centra za kreativno pisanje (CeKaPe) iz Zagreba, kako je nastala ta knjiga i koliko su vam radionice pisanja u tome pomogle? 

Denis Špičić: Priče su nastajale svakako i svugdje, puno njih tokom perioda pohađanja radionica. Radionice su dobra platforma za razmjenu ideja, može se dobiti izravan feedback i kritika, a to je, po mom mišljenju, nužno za autore, posebno početnike. Svi su na radionici s istim ciljem, a to je dobra atmosfera za stvaranje.

8. Kruno Šafranić: Koliko vam pomažu savjeti i kritike vaših prijatelja koji su zajedno s vama pohađali radionice kreativnih pisanja, za zbirku "Lijepo o mrtvima, ružno o ljubavi"? Jeste li osoba koja lako pristaje na kompromise ili radite po svome? 

Denis Špičić: Pomažu puno, to je ping pong ideja. Može se puno izvući iz toga, nekada samo slušajući tekstove drugih. Kod primanja kritika, najčešće mi prvo nastupi ego, otpor, povlačenje pa nikada ne reagiram na prvu. Pustim da se kuha, procesuiram, provjeravam kako izgleda iz različitih kutova, ako zaključim da je dobra, prihvatim je i to me obogaćuje. Uvažam ideje koje mi ukazuju na nešto što sam previdio, koje mi rastežu svijest. Te su najvrjednije.  

9. Kruno Šafranić: Deset najboljih knjiga za mjesec veljaču, top ljestvica koju svaki mjesec radi književna grupa Pisci i Književnost, vaša zbirka "Lijepo o mrtvima, ružno o ljubavi", zauzela je 1. mjesto. Knjiga je tek nedavno izašla iz tiska, a već je pobrala hvalospjeve čitatelja i našla se na top ljestvicama. Koliko vam znače nagrade i priznanja za vaš spisateljski rad? 

Denis Špičić: Kao što sam riječ kaže, priznanje je, nagrada je. Uvijek poticajno i dobrodošlo. 

10. Kruno Šafranić: Vežu li vas kakve posebne anegdote uz stvaranje zbirke priča "Lijepo o mrtvima, ružno o ljubavi"?

Denis Špičić: Puno njih. Uglavnom su zapisane u zbirci, a ima ih još koje čekaju novu.

11. Kruno Šafranić: Pripremate li novu zbirku kratkih priča ili ste se ovoga puta odlučili za roman?

Denis Špičić: Krenuo sam s premisom da je roman neki logičan slijed, ali sam se uhvatio da pišem puno priča i pjesama bez nekog jasnog cilja. To već počinje ličiti na zbirku. Paralelno radim i na albumu tako da nemam vremena ni koncentracije za rad na većem književnom dijelu. Tu je još i potrebna disciplina koju pokušavam razviti da napišem roman kakav želim.

12. Kruno Šafranić: Ovo se pitanje odnosi na domaću književnu scenu i izdavače. Stvari ne idu uvijek svojim tokom i onako kako smo zamislili. Autor napiše knjigu, dijeli ga samo korak da rukopis ugleda svijetlo dana, a onda slijede odbijenice izdavača i ne odgovaranje na e-mailove. Jeste li se i vi susretali s ovim problemom? 

Denis Špičić: Mogu reći da su moja iskustva pozitivna. Sanja (CeKaPe), slučajno je iskopala moji tekst s mailing liste za radionicu kratke priče, svidjela joj se i počeli smo dogovarati zbirku.

13. Kruno Šafranić: Što čitatelje/spisatelje po vašem mišljenju zapravo privlači stranoj književnosti? 

Denis Špičić: Raznolikost ideja, upoznavanje, multikulturalna komunikacija...

14. Kruno Šafranić: Je li vam neka promocija vaše knjige ostala u posebnom lijepom sjećanju?

Denis Špičić: Svaka na svoj način. Upoznao sam puno kvalitetnih ljudi, stekao prijatelje, posjetio mjesta.

15. Kruno Šafranić: Znate li odmah kako će se zvati vaša knjiga ili imate radni naslov? 

Denis Špičić: Uvijek postoji radni naslov koji najčešće bude izguran pri završetku.

16. Kruno Šafranić: Što mislite kakva je budućnost čitanja/pisanja?

Denis Špičić: Ne bih se igrao predviđanja, ali mislim da uvijek postoji potreba za oboje.

17. Kruno Šafranić: Jeste se okušali u pisanju scenarija za film?

Denis Špičić: Nisam još, vjerujem da hoću. Just for fun.

18. Kruno Šafranić: Možemo li očekivati uskoro i zbirku poezije?

Denis Špičić: Uskoro.

19. Kruno Šafranić: Ovo zanima mnoge mlade pisce koji počinju ili već pišu. Koji biste savjet dali mladim piscima kako, zašto i o čemu pisati?

Denis Špičić: Jedini savjet: čitati, pisati, pisati, čitati...ostalo se nekako samo posloži.

20. Kruno Šafranić: Gdje vas možemo čitati u virtualnom svijetu?

Denis Špičić: Hmm...PiK (Pisci i Književnost), Moderna vremena, CeKaPe, Jojou...najbolje je proguglati.

Sa Denisom Špičićem razgovarao Kruno Šafranić.  

Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka ©2019 Pisci i Književnost - Izradio Krunoslav Kezić
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti